.

Ha van pár perced, kérlek töltsd ki EZT az űrlapot. Teljesen anonim, de jobbá teheted vele a blogot. :)

2013. szeptember 21., szombat

Jay Asher: Tizenhárom okom volt...

Sziasztok! Első véleményezésem.. :) Nos kezdjük!

Jay Asher: Tizenhárom okom volt...

Hiába mondod a jövőnek, hogy STOP.
Nincs REWIND gomb, nem tudod visszatekerni a múltat.
Az egyetlen mód, hogy megtudd a titkot, ...ha megnyomod a PLAY-t.

Clay Jensen semmit sem akar tudni Hannah Baker kazettáiról. Hannah meghalt - gondlta -, magával kellett volna vinnie a titkát.
Aztán Hannah hangja közölte Clay-jel, hogy az ő neve is elhangzik a kazettán és az is, hogy Clay valamilyen módon felelős a haláláért.
Aztán Clay egész éjszaka a kazettákat hallgatta. Hannah szavai nyomán bejárta a városkájukat...
...és amire fényt derített, az örökre megváltoztatta az életét.

„Lenyűgöző első regény. Jay Asher olyan őszintén és keresetlenül meséli el a történetet, hogy a tragédiát megrázkódtatóan valódiként éljük át."
- Gordon Korman

„Okos, eredeti ötlet, erős hang, tökéletes adagolás. Olyan, amit nem tudsz letenni. Jay Asher kitűnő történetmesélő."
- Chris Crutcher

Az én véleményem: 

A borító gyönyörű, ez tény. De a könyv belseje rémes. Ez az első reakció. Nagyon nehéz két narrációval olvasni. Főleg ha esti Moly vagy, olyankor fáradt a szemed, alig tudja megkülönböztetni, az agyad, hogy az most dőlt-e vagy sem! Szerintem Hannah túl gyerekes dolgok miatt vetett véget az életének. Clay-t csak azért rakta a kazettára, hogy érte miért? Szerintem ez beteges. Lett volna megoldás. Arra viszont jó ez a könyv, hogy ráébredsz nem kell félni segítséget kérni! Nem! Segítséget nyugodtan kérjünk! 
Semmi nem ragadott meg a történetbe. És hogy miért olvastam végig? Kizárólag csakis azért, mert én mindig elolvasom a legrosszabb könyvet is. Ilyen típus vagyok. Clay kommentálásai idegtépőek voltak számomra. Ízlések és pofonok, nekem nem tetszett. Lehet, hogy te együtt érzel Hannah-val, de ez nekem nem sikerült. Valamiért úgy érzem, nagyobb problémák is vannak az életbe. De ez bizonyára felfogás kérdése. És akkor a pontozás:

1,5 pont

4 megjegyzés:

  1. Ezt én is olvastam régebben, a borító és a tartalom engem is megragadott, de a sztori tényleg pocsék és lapos volt. Hasonló a véleményem, mint neked.

    VálaszTörlés
  2. Ebben egyetértünk! :D A borító tényleg nagyon csodás! :) A ne ítélj könyvet a borítója alapján mondás, fordítva is igaz.. :)

    VálaszTörlés
  3. Igen, nekem olvastam a te "ajánlódat" és hát, ezek szerint a te tetszésedet sem nyerte el!

    VálaszTörlés